Ograny kanał

Top Menu

  • O nas
  • Kontakt
  • kontakt@ogranykanal.pl

Main Menu

  • ‏
  • Gramy
    • Kolokwium z przetrwania
    • Wyciek magii D&D 5ed
    • Tajemnica U.A.C. Yamato Mothership
    • Płomienie nadziei Warhammer
    • Wiatry przeznaczenia Warhammer
    • Sesja konkursowa Warhammer
  • Programy
    • Pogrywamy
    • Między sesjami
    • Graj nie gadaj
  • Grupa OK
    • Grupy RPG
    • Partnerzy
  • Graj z nami
  • Publicystyka
  • Pomagamy
    • Aukcje
    • Bohaterowie OK
  • Studio
Sign in / Join

Login

Welcome! Login in to your account
Lost your password?

Lost Password

Back to login
  • O nas
  • Kontakt
  • kontakt@ogranykanal.pl
0

Cart

logo

Ograny kanał

  • ‏
  • Gramy
    • Warhammer 2ed Czas chaosu i śmierci

      24/03/2022
      0
    • D&D Wyciek magii

      22/02/2022
      0
    • Warhammer 2ed - Płomienie nadziei

      09/09/2021
      0
    • Warhammer 2ed - Wiatry przeznaczenia

      11/07/2021
      0
    • Sesja konkursowa z Wojtkiem Tremiszewskim

      15/05/2021
      0
    • Kolokwium z przetrwania
    • Wyciek magii D&D 5ed
    • Tajemnica U.A.C. Yamato Mothership
    • Płomienie nadziei Warhammer
    • Wiatry przeznaczenia Warhammer
    • Sesja konkursowa Warhammer
  • Programy
    • Co jest grane?

      22/09/2021
      0
    • Graj nie gadaj

      22/09/2021
      0
    • Pogrywamy

      22/09/2021
      0
    • Studiujemy

      22/09/2021
      0
    • Między sesjami

      22/09/2021
      0
    • Pogrywamy
    • Między sesjami
    • Graj nie gadaj
  • Grupa OK
    • Grupy RPG
    • Partnerzy
  • Graj z nami
  • Publicystyka
    • Uczeń czarodzieja - Wędrowny czarodziej - Mistrz magii - Arcymag

      05/01/2021
      0
    • Banita - Weteran - Herszt banitów - w skrócie Komandos

      15/12/2020
      0
    • Żeglarz - Nawigator - Kapitan

      09/12/2020
      0
    • Uczeń czarodzieja - Wędrowny czarodziej - Magister rewizor - Łowca czarownic

      08/12/2020
      0
    • Chowaniec, czyli najlepszy przyjaciel czarodzieja w Warhammerze 2ed.

      03/12/2020
      0
    • Moje ulubione Kolegia Magii w Warhammer 2ed

      01/12/2020
      0
    • Jak odgrywać nietuzinkowe postacie niezależne.

      26/11/2020
      0
    • Jak zacząć grać w Warhammera

      24/11/2020
      0
    • Ratunku! Moi gracze nie chcą iść z fabułą przygody

      19/11/2020
      0
  • Pomagamy
    • Aukcje
    • Bohaterowie OK
  • Studio
PublicystykaWarhammer 2ed
Home›Publicystyka›Gram w Warhammera 2ed postacią niewalczącą. Pomocy!

Gram w Warhammera 2ed postacią niewalczącą. Pomocy!

By Damian Rutkowski
29/10/2020
50
0
Share:

Jak sprawdzić się w walce w świecie RPG w przypadku profesji, które oferują tylko 1A (jeden atak) i żadnych specjalnych umiejętności, a chciałbyś się sprawdzić w walce i wspomóc drużynę w akcji? Taka postać wbrew pozorom nie jest bezbronna i może sporo osiągnąć na polu bitwy. Przedstawię kilka skutecznych i sprawdzonych sposobów które sprawią, że nawet szczurołap stanie się realnym zagrożeniem dla sił chaosu.

Zacznijmy od sprzętu w Warhammerze.

Łuk – W rundzie są dwie akcje więc bohater może trzymać łuk z przygotowaną strzałą i w taki sposób przemierzać lokacje. Gdy zobaczymy przeciwnika możemy użyć akcji wycelowanie dającej +10 do US i strzelić, a w następnej turze przeładować i ponownie strzelić. Możemy też po prostu strzelić i zmienić broń na jednoręczną i koniecznie dobyć sztyletu albo tarczy na początku kolejnej tury, by mieć darmowe parowanie.

Zalety używania łuku

  • Tani i powszechny
  • Każdy umie z niego strzelać
  • Przeładowanie trwa akcję więc można strzelać co rundę
  • Można odzyskiwać strzały

Wady używania łuku:

  • Tylko jeden strzał na rundę
  • Słabo skuteczne gdy mamy słabe statystyki US
  • Zmiana broni na broń jednoręczną i sztylet/tarczę zabierze całą rundę

Garłacz – Gdy USy leżą, zawsze można wyposażyć się w garłacz- w prowadzonych przeze mnie rozgrywkach każdy napotkany handlarz bronią może pokazać postaci gracza jak go załadować i obsłużyć, więc nawet postać bez zdolności “Broń palna” może się nim posługiwać. Zgodnie z zasadami gdy korzystamy z broni, którą nie umiemy się posługiwać WW i US spadają o połowę, ale można nimi walczyć. W przypadku garłacza tylko deklarujemy strzał w danym kierunku, a to ofiara musi wykonać test zręczności by sprawdzić czy udało jej się uniknąć trafienia. No i można strzelać do kilku przeciwników na raz. Po pierwszej salwie zmieniamy broń na kolejny załadowany garłacz i strzelamy ponownie.

Zalety używania garłacza:

  • Niskie US to nie problem
  • Brak zdolności “Broń palna” to nie problem
  • Można nosić dwa naładowane i gotowe do strzału
  • Strzela śrutem i może razić kliku przeciwników na raz
  • To przeciwnik rzuca na zręczność by wskazać trafienie

Wady używania garłacza:

  • Tylko jeden strzał w walce (nie ma czasu na przeładowanie)
  • Głośny huk strzału (co może mieć znaczenie w trakcie misji)
  • Długi czas ładowania – 3 rundy
  • Postać może nosić maksymalnie dwa garłacze (są ciężkie i nieporęczne)
  • Zmiana broni na broń jednoręczną i sztylet/tarczę zabierze całą rundę
  • Cena garłacza to 70 sztuk złota
  • Brak możliwości strzelania do postaci walczących z naszymi kompanami

Koniecznie broń albo tarcza w lewej ręce

Twoja postać pewnie nie posiada umiejętności unik więc musisz pamiętać, by zawsze, ale to ZAWSZE miała broń albo tarczę w lewej ręce. I wiem, że w teorii każdy o tym wie, ale na sesji gdy dochodzi do walki i rosną emocje, gracze notorycznie o tym zapominają. Tarcza daje nam dodatkowo premię gdy ktoś strzela do nas z broni zasięgowej.

Włócznia – jednoręczna broń zwykła z cechą szybka, zmniejsza szanse na unik i parowanie przeciwnika o 10. Co prawda może być ciężko biegać z włócznią po karczmie, ale w podróży to najlepszy przyjaciel poszukiwacza przygód. Koniecznie w komplecie z tarczą!

Pancerz to podstawa. Im więcej punktów pancerza, tym lepiej dla Twojej postaci. Przede wszystkim chroń głowę i korpus. Na ciało wybierz co najmniej zbroję kolczą dającą 3 punkty pancerza na całość, a następnie zaopatrz się w hełm i napierśnik płytowy- każde z nich daje po 5 punktów zbroi. W takiej konfiguracji każdy Mistrz gry powinien pozwolić Ci chodzić. Hełm i napierśnik są dość wygodne i co prawda nie będziesz mógł w nich spać, ale wędrować czy zwiedzać miasto już tak. Zwiększy to Twoją szansę na przeżycie i będzie chronić najważniejsze części ciała, w które trafienie krytyczne boli najmocniej.

Nie wspomniałem tu o granatach i broni wybuchowej, bo z doświadczenia wiem, że ich użycie powoduje więcej strat wśród sprzymierzeńców niż wrogów, dlatego bez naprawdę wysokich US nie chwytajcie się za to i zostawcie to specjalistom. Jest bardzo duża szansa na to, że sami zrobicie sobie krzywdę, a tego przecież staramy się uniknąć.

Wykorzystuj akcje i otoczenie w RPG

Wycelowanie to dodatkowe +10 do WW- jeżeli posiadasz broń w każdej ręce lub tarczę masz darmowe parowanie więc wolną akcję zawsze przeznaczaj na celowanie.

Szaleńczy atak- jeżeli w danej sytuacji nie możesz się bronić to atakuj. Jeśli widzisz, że przeciwnik zaraz zginie, jest to dobry wybór dający +20 do WW.

Odepchnięcie- zawsze możesz próbować kogoś w coś wepchnąć lub zrzucić- w rezultacie może to przynieść lepszy efekt niż atak.

Bieg- nie polecam używania biegu gdy jesteś w zasięgu atakującego Cię przeciwnika, ponieważ zwiększa on szanse na trafienie Cię w walce wręcz o +20. Dlatego też polecam używanie biegu w konfrontacji ze strzelcami – przy ataku dostają karę -20 do US, a gdy dodatkowo biegniesz z tarczą mają już -30 do US co pomoże Ci dopaść ich bez większych strat.

Wykorzystuj otoczenie- być może znajdziesz coś co pomoże Twojej drużynie w walce – oliwa, czarna woda, proch, wazon, armata którą można załadować i z niej strzelić. Po za tym nigdy nie wiesz czy Mistrz Gry nie przygotował jakichś ciekawych przedmiotów w miejscu walki i które mógłbyś/mogłabyś wykorzystać.

Współpraca nieodzowna część gier fabularnych

Komunikujcie się między sobą- poinformuj drużynę kiedy zamierzasz szarżować, przeczekaj pierwszą salwę z broni zasięgowej, a następnie rzuć się na przeciwnika. Atakujcie w grupie i eliminujcie cele po kolei- jest to znacznie skuteczniejsze niż walka jeden na jeden. Gdy zabijecie pierwszego przeciwnika być może zyskacie przewagę liczebną.

Mam nadzieję, że teraz ruszycie do handlarzy po łuki, garłacze, tarcze i sztylety. Może nie będziecie tak skuteczni jak Sampierz czy Fechtmistrz, ale z pewnością staniecie się cennym wsparciem drużyny w walce i realnym zagrożeniem dla Waszych wrogów.

Previous Article

Gry RPG jako sposób radzenia sobie z ...

Next Article

Jak prowadzę sesje online

Share:

Damian Rutkowski

Coś o sobie. Coś o sobie. Coś o sobie. Coś o sobie. Coś o sobie. Coś o sobie. Coś o sobie. Coś o sobie. Coś o sobie. Coś o sobie.

Related articles More from author

  • Moje top 5 postaci w Warhammerze 2edPublicystykaWarhammer 2ed

    Uczeń czarodzieja – Wędrowny czarodziej – Magister rewizor – Łowca czarownic

    08/12/2020
    By Damian Rutkowski
  • PublicystykaWarhammer 2ed

    Gry RPG jako sposób radzenia sobie z rzeczywistością

    27/10/2020
    By Damian Rutkowski
  • PublicystykaWarhammer 2ed

    Chowaniec, czyli najlepszy przyjaciel czarodzieja w Warhammerze 2ed.

    03/12/2020
    By Damian Rutkowski
  • PublicystykaWarhammer 2ed

    Jak odgrywać nietuzinkowe postacie niezależne.

    26/11/2020
    By Damian Rutkowski
  • PublicystykaWarhammer 2ed

    Moje ulubione Kolegia Magii w Warhammer 2ed

    01/12/2020
    By Damian Rutkowski
  • PublicystykaWarhammer 2ed

    Ratunku! Moi gracze nie chcą iść z fabułą przygody

    19/11/2020
    By Damian Rutkowski

Leave a reply Anuluj pisanie odpowiedzi

Partnerzy

  • Partnerzy

    Iso studio

  • Partnerzy

    Rebel

  • Partnerzy

    Ge3k events

  • Partnerzy

    Planszowe Podziemie

Ograny kanał

  • O nas
  • Kontakt
  • Rodo

Śledź nas

Współpraca

  • Dla prasy
  • Patronat medialny
  • Identyfikacja wizualna

Menu

  • Graj z nami
  • Bohaterowie
  • Partnerzy
© Copyright Ograny Kanał. All rights reserved.