Ograny kanał

Top Menu

  • O nas
  • Kontakt
  • kontakt@ogranykanal.pl

Main Menu

  • ‏
  • Gramy
    • Kolokwium z przetrwania
    • Wyciek magii D&D 5ed
    • Tajemnica U.A.C. Yamato Mothership
    • Płomienie nadziei Warhammer
    • Wiatry przeznaczenia Warhammer
    • Sesja konkursowa Warhammer
  • Programy
    • Pogrywamy
    • Między sesjami
    • Graj nie gadaj
  • Grupa OK
    • Grupy RPG
    • Partnerzy
  • Graj z nami
  • Publicystyka
  • Pomagamy
    • Aukcje
    • Bohaterowie OK
  • Studio
Sign in / Join

Login

Welcome! Login in to your account
Lost your password?

Lost Password

Back to login
  • O nas
  • Kontakt
  • kontakt@ogranykanal.pl
0

Cart

logo

Ograny kanał

  • ‏
  • Gramy
    • Warhammer 2ed Czas chaosu i śmierci

      24/03/2022
      0
    • D&D Wyciek magii

      22/02/2022
      0
    • Warhammer 2ed - Płomienie nadziei

      09/09/2021
      0
    • Warhammer 2ed - Wiatry przeznaczenia

      11/07/2021
      0
    • Sesja konkursowa z Wojtkiem Tremiszewskim

      15/05/2021
      0
    • Kolokwium z przetrwania
    • Wyciek magii D&D 5ed
    • Tajemnica U.A.C. Yamato Mothership
    • Płomienie nadziei Warhammer
    • Wiatry przeznaczenia Warhammer
    • Sesja konkursowa Warhammer
  • Programy
    • Co jest grane?

      22/09/2021
      0
    • Graj nie gadaj

      22/09/2021
      0
    • Pogrywamy

      22/09/2021
      0
    • Studiujemy

      22/09/2021
      0
    • Między sesjami

      22/09/2021
      0
    • Pogrywamy
    • Między sesjami
    • Graj nie gadaj
  • Grupa OK
    • Grupy RPG
    • Partnerzy
  • Graj z nami
  • Publicystyka
    • Uczeń czarodzieja - Wędrowny czarodziej - Mistrz magii - Arcymag

      05/01/2021
      0
    • Banita - Weteran - Herszt banitów - w skrócie Komandos

      15/12/2020
      0
    • Żeglarz - Nawigator - Kapitan

      09/12/2020
      0
    • Uczeń czarodzieja - Wędrowny czarodziej - Magister rewizor - Łowca czarownic

      08/12/2020
      0
    • Chowaniec, czyli najlepszy przyjaciel czarodzieja w Warhammerze 2ed.

      03/12/2020
      0
    • Moje ulubione Kolegia Magii w Warhammer 2ed

      01/12/2020
      0
    • Jak odgrywać nietuzinkowe postacie niezależne.

      26/11/2020
      0
    • Jak zacząć grać w Warhammera

      24/11/2020
      0
    • Ratunku! Moi gracze nie chcą iść z fabułą przygody

      19/11/2020
      0
  • Pomagamy
    • Aukcje
    • Bohaterowie OK
  • Studio
Moje top 5 postaci w Warhammerze 2edPublicystykaWarhammer 2ed
Home›Publicystyka›Warhammer 2ed›Moje top 5 postaci w Warhammerze 2ed›Uczeń czarodzieja – Wędrowny czarodziej – Magister rewizor – Łowca czarownic

Uczeń czarodzieja – Wędrowny czarodziej – Magister rewizor – Łowca czarownic

By Damian Rutkowski
08/12/2020
31
0
Share:

To pierwszy wpis z serii wybranego przeze mnie “Top 5 postaci w Warhammerze 2ed”- kolejność postaci dowolna, ponieważ każda z nich ma swój niepowtarzalny urok. Przed Wami Czarodziej Ognia, Łowca czarownic z pięcioma atakami i to niezależnie od tego, co myśli o tym Wasz Mistrz gry!

Czarodzieje są często niedoceniani w świecie Warhammera, gdyż są nieliczni, zwracają na siebie uwagę i co chwile muszą się tłumaczyć miejscowej władzy, która przeważnie nie przyjmuje ich u siebie z otwartymi ramionami. A mimo to uważam, że czarodzieje są super. Dla czego? Przekonajcie się sami.

Jeżeli miałbym wymienić najpotężniejszych spośród czarodziejów to byliby to czarodzieje Cienia i Ognia. Pierwszych za elastyczny wachlarz zaklęć i niezłą siłę ognia, a drugich głównie za siłę ognia.

Czarodzieje ognia to urodzeni dowódcy- na polach bitew czynią chaos i zniszczenie do tego stopnia, że świadkowie takich wydarzeń opowiadają o demonach chaosu czy smokach. Taką właśnie siłą dysponuje kolegium Ognia. Ale po kolei.

Gdy czarodziej awansuje na Wędrownego czarodzieja i wybierze kolegium ognia, uczy się zaklęć tego kolegium i rozwija cechę magia do 2 punktów. Zyskuje więc dostęp do zaklęć i może je rzucać. A co to za zaklęcia? Oto najciekawsze:

Ognista korona
Moc 8 (składnik – złota moneta +1)

+20 do testów dowodzenia i zastraszania, a dodatkowo każdy kto chce zaatakować czarodzieja w walce wręcz musi zdać test siły woli.

Ognista kula
Moc 12 (składnik – bryłka siarki +2)

Kilka kul ognia (wartość Magii czarodzieja) o sile 3 i zasięgu 48m i to w ramach akcji, co oznacza, że może jeszcze atakować mieczem w ramach jednej tury. Nie każdy mistrz gry się na to zgodzi, ale z drugiej strony nie znalazłem nigdzie zapisu że czarodziej nie może tego zrobić. Dodatkowo Czarodziej rzucając ten czar może wybrać jednocześnie kilka celów i sieknąć płonącym mieczem przeciwnika stojącego przy nas.

I skoro jesteśmy już przy mieczu- poznajcie głównego bohatera tego wpisu.

Gorejący miecz
Moc 14 (składnik – pochodnia +2)

Czas trwania jest równy ilości punktów Magii posiadanych przez czarodzieja, ale może on podtrzymać zaklęcie wykonując udany test woli. Gorejący Miecz jest bronią magiczną druzgocąca, z siłą 4, dającą czarodziejowi +1 do ataków. I nie znalazłem nigdzie zapisu mówiącego o tym, że czarodziej nie może mieć dwóch mieczy w rękach, albo i więcej, jeżeli ma więcej rąk (jako mutant na przykład). Dopóki zdaje testy siły woli, dopóty miecz nadal płonie w jego ręce. Wystarczy akcja aby rzucić to zaklęcie.

Dodatkowo mamy jeszcze Ogniste podmuchy (jak Ognista kula, ale mamy 1k10 kul i minimalna ilość to wartość Magii posiadana przez czarodzieja), Ognisty dech (ziejemy ogniem na 16m jak smok) i Pożogę zagłady (to zaklęcie jest tak potężne, że nie można go używać, bo pewnych granic nie można przekraczać).

Opis najbardziej skutecznej kombinacji ataków: ciskamy Ognistą kulę, a w sumie to dwie, a z kolejnym awansem 3 niezależne pociski, a jak ktoś się do nas zbliży to dosłownie “odpalamy” Ognistą koronę i miecz, a następnie dalej ciskamy kule i siekamy druzgocącym mieczem tych, którzy podeszli za blisko.

Następnie wspierając się podręcznikiem Mroczni Władcy Nocy, na stronie 99 odnajdujemy kolejny etap rozwoju tej postaci, czyli Magistra rewizora. Zwiększamy moc do poziomu 3 zyskując tym samym dodatkowe kule ognia, a także otrzymujemy kilka ciekawych umiejętności i zdolności do których nie mają dostępu zwykli magowie, oraz dodatkowe dwa zaklęcia Magii powszechnej. Zajmujemy się teraz także prowadzeniem śledztw dla swojego Kolegium, czyli pewnie tym samym czym zajmowaliśmy się wcześniej.

Ważne jest to, że jako następną profesje będziemy mogli wybrać Łowcę czarownic. Dokładnie tak- Łowcę czarownic. Ubieramy płaszcz i kapelusz z okrągłym rondem, a następnie wykupujemy 2 ataki i WW do +30.

W tej chwili dysponujemy 3 atakami, a jak “odpalimy” miecze to mamy 5 ataków i to ze świetną cechą WW. Nie posiadamy co prawda uników, ale możemy za darmo parować. Najważniejsze jest to, że jest to w pełni legalny sposób nie wymagający żadnego dodatkowego przedmiotu magicznego, który w niewyjaśnionych okolicznościach moglibyśmy stracić w dalszej rozgrywce.

Nie ukrywam, jest duża szansa, że nie dożyjemy do chwili gdy osiągniemy szczyt potęgi czarodzieja Kolegium ognia, ale już sama droga na szczyt da Wam dużo satysfakcji.

Previous Article

Chowaniec, czyli najlepszy przyjaciel czarodzieja w Warhammerze ...

Next Article

Żeglarz – Nawigator – Kapitan

Share:

Damian Rutkowski

Coś o sobie. Coś o sobie. Coś o sobie. Coś o sobie. Coś o sobie. Coś o sobie. Coś o sobie. Coś o sobie. Coś o sobie. Coś o sobie.

Related articles More from author

  • PublicystykaWarhammer 2ed

    Moje ulubione Kolegia Magii w Warhammer 2ed

    01/12/2020
    By Damian Rutkowski
  • PublicystykaWarhammer 2ed

    Jak zacząć grać w Warhammera

    24/11/2020
    By Damian Rutkowski
  • PublicystykaWarhammer 2ed

    Dlaczego warto odwiedzić Imperialną Akademię Artylerii?

    12/11/2020
    By Damian Rutkowski
  • PublicystykaWarhammer 2ed

    Chowaniec, czyli najlepszy przyjaciel czarodzieja w Warhammerze 2ed.

    03/12/2020
    By Damian Rutkowski
  • PublicystykaWarhammer 2ed

    Jak odgrywać nietuzinkowe postacie niezależne.

    26/11/2020
    By Damian Rutkowski
  • PublicystykaWarhammer 2ed

    Jak prowadzę sesje online

    02/11/2020
    By Damian Rutkowski

Leave a reply Anuluj pisanie odpowiedzi

Partnerzy

  • Partnerzy

    Iso studio

  • Partnerzy

    Rebel

  • Partnerzy

    Ge3k events

  • Partnerzy

    Planszowe Podziemie

Ograny kanał

  • O nas
  • Kontakt
  • Rodo

Śledź nas

Współpraca

  • Dla prasy
  • Patronat medialny
  • Identyfikacja wizualna

Menu

  • Graj z nami
  • Bohaterowie
  • Partnerzy
© Copyright Ograny Kanał. All rights reserved.